Weightlifting trainingskamp

Dit trainingskamp staat in het teken van weightliften, waarbij alle olympic lifts aan bod komen zoals; squats, deadlifts, pulls en jerks . Tijdens dit trainingskamp ga je met een (gezellige) groep aan de slag om je techniek te verbeteren en je records te verbreken! 

Drie keer per jaar organiseren Get Under The Bar het weightlifting trainingskamp. Dit trainingskamp staat in het teken van weightliften, waarbij alle olympic lifts aan bod komen zoals; squats, deadlifts, pulls en jerks . Tijdens dit trainingskamp ga je met een (gezellige) groep aan de slag om je techniek te verbeteren en is het natuurlijk een doel om je records te verpulveren. Naast weightliften is er ook tijd voor gezelligheid, zowel zaterdag als zondag wordt er gezamenlijk geluncht, op zaterdagavond staat een etentje gepland in de binnenstad van Groningen. Al het bovenstaande zit inbegrepen bij het trainingskampticket.

Hoe ziet het weightlifting trainingskamp eruit?

Tijdens het 2 dagen durende trainingskamp focussen we ons op verschillende aspecten van het weightliften. Zo gaan we onder andere aan de slag met de snatch, de clean & jerk, kracht, mobiliteit en de theoretische kant van het weightliften. Een van de onderdelen is het correct aanleren van de basistechnieken voor de snatch en de clean & jerk. Vooral in de basis is er heel veel te verbeteren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een juiste startpositie of de juiste grip breedte. Wat dacht je van het goed aanspannen van de rug, de kijkrichting of hoe je de stang in de heupvouw krijgt. Deze en meer onderwerpen komen aan bod bij het weightlifting trainingskamp van Get Under The Bar. 

Vervolgens gaan we aan de slag met de belangrijkste snatch en clean & jerk variaties. Om de snatch en clean & jerk goed onder de knie te krijgen, oefenen we veel met variaties van de volledige beweging. Denk hierbij aan het liften vanaf de hang, het liften vanaf de blokken of een complex vanaf de grond. Wij proberen om jouw “positioneel” sterk te krijgen. Dit betekent dat je vanaf een bepaalde positie in de lift goed in staat bent om te liften. Dit kan bijvoorbeeld vanaf de knie zijn, of vanaf een lage blok positie. Door veel te variëren leert jouw lichaam vanaf verschillende posities te liften. Hoe beter je deze posities beheerst, hoe beter jouw techniek wordt. En hoe beter de techniek, hoe meer gewicht je uiteindelijk kan liften.

Wat ook aan bod komt is de mobility voor weightlifting. Om goed gewicht te kunnen heffen heb je een zekere mate van mobiliteit nodig. Mobiliteit is niets anders dan een combinatie van flexibiliteit en kracht. Flexibel is bijvoorbeeld nodig om de diepe hoeken te maken die nodig zijn voor het gewichtheffen. Kracht is nodig om in die hoeken het gewicht te kunnen tillen. Het verkrijgen van deze mobiliteit kan een proces zijn van weken/maanden of zelfs jaren. Ook kan het zijn dat je gelijk vanaf dag 1 mobiel genoeg bent om goed in alle posities te kunnen komen. Dit is erg persoonsafhankelijk. Bij het trainingskamp zoomen we in op wat de belangrijkste tools zijn en bespreken we do’s en dont’s wat betreft mobiliteit.

Om goed te worden in het gewichtheffen is veel extra krachttraining nodig. Daarom gaan we tijdens het weightlifting trainingskamp ook aan de slag met  krachttraining. Net noemden we al even dat naast mobiliteit, ook de kracht nodig is om goed te kunnen gewichtheffen. Deze krachttraining tijdens het trainingskamp is zeer specifiek gericht op beter worden in de elementen die nodig zijn voor het gewichtheffen. Tijdens het trainingskamp gaan we de belangrijkste oefeningen bij langs en leren we jou de juiste techniek aan. Oefeningen waar je aan kunt denken zijn: back squat, front squat, clean-pull, snatch-pull en nog veel meer. 

Het weightlifting trainingskamp

  • 2 dagen trainen van 13:00 – 18:00
  • Inclusief 2 keer lunch
  • Inclusief 1 keer diner (uiteten binnenstad Groningen)
  • Technische training voor de snatch en clean & jerk
  • Strength elementen voor weightlifting behandelen en trainen.
  • Theoretische kennis met betrekking tot de Olympic lifts verbreden. 
  • Mobility for weightlifting sessie. 
  • Stretching sessie(s) 

Wat kan ik verwachten?

Tijdens het weightlifting trainingskamp willen we een verdiepingsslag kunnen maken samen met de deelnemers. Door in twee dagen relatief veel uren te maken met het gewichtheffen, kunnen we flinke progressie bewerkstelligen voor de deelnemers. Daarnaast willen we een evenement neerzetten waarbij er ook tijd is voor gezelligheid en  om elkaar te leren kennen. Een weekend vol met liften, gezelligheid, eten, drinken en ontspannen. De coaching staat bij ons voorop. Wij zorgen er dan ook voor dat er maximaal 10 deelnemers zijn per coach. Daarnaast verzorgen wij op beide dagen de lunch en gaan we op zaterdag met de groep uiteten. Dit 3 gangen diner is bij je ticket inbegrepen!  Mocht je nog niet overtuigd zijn of nog vragen hebben? Dan kun je altijd contact met ons opnemen! 

 

Wanneer is het volgende trainingskamp?

  • 00Days
  • 00Hours
  • 00Minutes
  • 00Seconds

Frequently Asked Questions

Het weightlifting trainingskamp is voor zowel de beginnende als meer gevorderde weightlifter. We richten ons op alle niveaus, dus jij kan zeker mee doen! 

Het weightlifting trainingskamp kost € 199,95. Hiervoor ontvang je 2 dagen trainen van 13:00 – 18:00. Ook zorgen we beide dagen voor een lunch en gaan we op zaterdagavond uiteten met de groep. Dit zit bij de prijs inbegrepen.

Het trainingskamp wordt gehouden in Groningen op de locatie van Crossfit Noord. 
Address: Osloweg 29, 9723BG Groningen 

Mocht je onverhoopt toch niet aanwezig kunnen zijn door wat voor reden dan ook, dan kun je tot 48 uur van tevoren een re-fund krijgen. Ook is het mogelijk je ticket mee te nemen naar een volgende editie. 

Op beide dagen beginnen we om 13:00. Het is daarom mogelijk om op en neer te rijden vanaf de meeste plekken in Nederland. Mocht je in Groningen willen overnachten dan raden wij aan om een hotel of airbnb overnachting te boeken.